Wednesday, May 29, 2019

Second Pregnancy - Part 5 -

9 Mei 2019, Khamis

Macam biasa la. hari khamis merupakan hari mencatat. hehe dah lama sebenarnya tak update pasal pregnancy ni. last masa 15 minggu kan? now dah 28 minggu. Alhamdulillah baby sihat. ibu pun sihat inshaAllah.

Hari ni 4 Ramadhan ye. ibu dan adik ebby dah selamat puasa 3 hari. doakan ibu kuat! kalau dapat puasa penuh syukur sangat2. dah lama tak merasa kan. hehe. tahun lepas pun masa pregnant kan adila aku ponteng 4 hari. sebab first pregnancy kan. risau jadi apa2 kat baby. lagipun tahun lepas time puasa tu memang tengah sarat sangat. yelah, due pun seminggu lepas raya. lagi bertambah risau la aku. takut jadi apa2 masalah kan. orang kata, puasa boleh ganti. nyawa tiada ganti. ibu mana tak sayang anak woi. hehe

Perkembangan? yeayy perut membesar dengan jayanya. kalau dulu perut besar ni dah nak dekat 9 bulan dah. sekarang 7 bulan, perut ke depan subahanallah! aku pun tak tahu kenapa. betul lah orang cakap, setiap pregnancy ni berbeza. memang betul2 berbeza ni. kalau dulu sampai sehari sebelum bersalin pun aku masih dikira kuat lagi. tengah contraction boleh pergi shopping jap. tapi sekarang, jangan lah. aku jalan kejap je dah mengah dah. hari2 nak jalan dari kereta ke office pun aku tak larat. slow gila aku jalan. dah tak kisah dah ada orang kat belakang ke, apa ke. lantak la. kalau nak cepat, potong je la aku sebab aku takkan lajukan langkah 😂

Rahsia aku pasal pregnancy kali ni dah tak jadi rahsia dah masa 5 bulan haritu. sebab aku isi borang nak balik awal sejam. tahun lepas kan aku tak pakai benda tu. tahun ni aku pakai la. lagi pun dengan perut aku yang cepat sangat besar tu, orang pun perasan. yang tak berani tanya tu semua ingat aku naik badan lepas bersalin. hhaha adoii. minta jauh la benda tu. jangan la naik badan. aku selesa dengan badan aku yang sedia ada. tak besar sangat, tak kecik sangat. sedang2 elok je. takde la aku penat sangat nak jaga anak2 nanti. haaa anak2 dah kau. dua tahun, dua anak. Alhamdulillah. semua ni rezeki. doakan aku dan suami kuat jaga anak2!
♥ Don't forget to smile ♥

0 budak cute:

Sesungguhnya mencuri itu satu dosa