Assalamualaikum,
28 Februari 2023
2 hari sebelum date period aku, aku buat upt. kenapa buat before miss period? sebab aku punya instinct hahahaha aku dapat rasa badan aku lain macam, lepas tu aku macam tak boleh nak bau suami dengan anak laki aku 😂 so result dia, Alhamdulillah positive. bermula la pregnancy journey aku yang ketiga <3
kitorang suami isteri happy je dengan news ni. lagipun Arfan dah masuk 4 tahun this year. so tiada masalah untuk aku mengandung lagi. cuma yang tak bestnyaaaa, morning sickness. yes, dia kembali lagi hahaha masa pregnant Arfan dulu, Alhamdulillah smooth je journey. takde alahan langsung. penat je risau dulu sebab masa pregnant Adila, aku punya alahan tersangat la teruk. cuma yang lega sikit time alahan tu, aku suri rumah.
now, aku bekerja. so alahan ni sangat mengganggu prestasi kerja aku. sikit2 mc, lepas tu lemah je tak bermaya. ye lah, segala jenis makanan dan minuman ni badan aku tolak. berat aku pun drop almost 5kg. dehydrated lagi. nak-nak pula sekarang ni bulan Ramadan. haaa, 2 kali kena iv drip. sekali kat Pusat Kesihatan Universiti, sekali dekat PAC HCTM. nasib tak kena warded je.
harini, 06 April 2023. Alhamdulillah baby pun dah 9 minggu. lepas drip kat HCTM tu, doktor bagi aku ubat tahan muntah. ubat tu elok sikit tapi effect dia, ya tuhann. mengantuk betholll hahaha lepas makan ubat tu, aku dah kurang sikit muntah-muntah. cuma selera je la still tak sampai lagi. tak sabar nak tunggu ada selera. nak makan macam-macam.
yang aku perasan sekarang ni, aku tak boleh makan or bau daging. padahal tu la favorite aku selama ni. but now.... aishh i is sedih cikit tapi nak buat camane kan. harap-harap first trimester ni je la yang aku ada alahan ni semua. nak raya pun takde mood tau macam ni 😂
semalam, aku dah settle buka buku pink kat KK. 3 jam ye kat klinik semalam hahaha banyak betul proses dia. tapi Alhamdulillah semua okay. keadaan aku okay, keadaan baby pun okay. tak sangkanya. dah nak masuk 3 dah anak aku 😅 doakan aku mampu jadi ibu yang terbaik untuk anak-anak aku. diorang tu semua amanah kitorang suami isteri. InsyaAllah 💜
0 budak cute:
Post a Comment