Monday, December 3, 2018

Adila 5 Bulan

Assalamualaikum,

Okay, anak ibu dah cukup 5 bulan 17 nov lepas. perkembangan? di usia 5 bulan ni anak ibu dah pandai bergolek, hempas badan ke depan, masuk bawah kerusi secara reverse, amik puting masuk dalam mulut sendiri, melompat2, bergerak sendiri dengan lajunya pakai walker dan ketawa bila tengok ayah dia. hahaha adila ni kan, bila aku yang agah dia buat bodoh je. paling2 pun respon dia sengih je. tanpa bunyi. tapi bila dengan ayah dia, ayah dia sengih pun dia ketawa dengan semangatnya tau. hmm anak ibu oh anak ibu

berat adila, 6.9kg. almost 7kg jugak la. berat dia Alhamdulillah memang tiap2 bulan naik. tapi bulan ni yang peliknya tinggi dengan ukur lilit kepala tak naik. maintain je sama macam masa 4 bulan tu. aku tanya nurse, okay ke? takpe ke tak naik? yelaa risau la kot ada problem ke en. then nurse kata takpe. kita tengok masa dia checkup 6 bulan nanti camane. hehe lega aku

bulan depan dah boleh start bagi makanan kat adila. excited aku cari resepi bubur. hahaha rajin ke? inshaAllah. orang kata untuk anak sanggup buat apa je en. harap2 aku pun jadi typical mother la. hikhik nak masak bubur, nak beli bubur nasi yang nestle tu. harapnya anak aku okay la boleh terima makanan tu semua. dan semoga anak ibu ni membesar dengan sihatnya lagi. adila cukup makan ibu pun senang hati :D

nothing much on this month. aku pun tak tahu nak cerita apa. yang aku tahu anak aku comel! kbyeeee hahahaha
♥ Don't forget to smile ♥

Wednesday, November 7, 2018

On Your Wedding Day


Nampak orang duk recommend cerita ni kat twitter. semua bagi rate 9/10. diorang cakap sedih, menangis, tapi best. so aku pun dengan semangatnya campur curious kan, google la cerita ni. tengok online je. maklumlah, dah pakai umobile unlimited punya data kan. hehehe sebelum ni internet celcom pakai yang prepaid. so kedekut sikit.

anddd, mungkin sebab dah baca orang punya review, so aku punya expectation for this movie is veeeeery high. akhirnya aku sendiri yang kecewa. hahaha sebab bagi aku cerita ni just nice. tak menangis punnn. hmm ke aku yang keras hati? entah la. cerita yang aku betul2 nangis cerita Miracle in Cell no 7 tu je. tengok berapa kali pun aku tewas jugak. kalau tak nangis, mata berkaca. confirm! hahaha titanic yang first time punya je nangis beriya. bila repeat dah tak nangis dah.

tapi takde la aku cakap cerita ni tak best langsung. best. hero heroin pun hensem and cantik. eh hahaha cerita pun okay. buat aku rasa nak lalui balik zaman sekolah, zaman sebelum2 kahwin tu. tapi life aku dulu tak macam tu pun. sebab first love aku zunnu tu je 😜 so aku tak pernah rasa kecewa yang betul2 punya kecewa kot. before zunnu ada jugak orang lain. sorang. tapiii emmm. mungkin tak sekuat cinta aku pada zunnu? tu yang tak berapa rasa kecewa tu? hahahaha >.<  okay dah

jadi silalah menonton On Your Wedding Day. worth it. jalan cerita tak membosankan. tapi maybe aku sedikit geram dengan heroin? sebab dia macam senang jatuh cinta kat orang lain sedangkan si hero seorang yang setia. itu pendapat aku la.

Sekian.

♥ Don't forget to smile ♥

Sesungguhnya mencuri itu satu dosa