Monday, May 20, 2013

antara CINTA dan CITA-CITA

assalamualaikum
annyeonghaseyo, meyyda imnida

Alhamdulillah. first word from my mouth when I got an offer from UITM. but then, when I know my campus located in KUALA TERENGGANU, I was like.. speechless. perjalanan jauh sama macam MRSM dulu. lebih kurang 5 jam dan ke atas ayah cakap. hohoii, apakah. kenapa jauh sangat kena campak. and rasa macam as sorang je yang kena kat sana. budak2 maktab, sekolah lama dulu tak ada pun setakat ni yang as dengar kat terengganu. why must me?

apa hikmah di sebalik semua ni. as kena korbankan lagi tiga tahun kat negeri orang kalau as terima masuk situ. tiga tahun kott. kalau setakat melaka, johor, as tak kisah lagi. bila rasa macam rindu, boleh balik rumah. ni kalau sana, dah jadi macam kat maktab. setahun berapa kali je as balik. sedih bak hanggg. amek kau haha

sana ada airport. ok, kalau as masuk sana, as nak balik naik kapal terbang. tak kira! gedik gila kan. k, sorry -.- haha heiiii tapi macam tak nak je. ada banyak sebab kenapa as tak boleh terima belajar jauh2 ni. banyakkkk gilaaa. as mengaku as anak manja. as susah nak bawak diri kat tempat orang. as nak dekat dengan rumahhhhh T_T nak dekat dengan mama, ayah, nunu. haa

*ditempatkan khas di kampus Shah Alam
ini yang lama ke? as punya la semangat ingatkan betul la ada kat Shah Alam tu. tapi sepupu as cakap Shah Alam tak ada diploma. hmm

as takut bila as nekad pilih mana2 then as tak dapat bawa diri kat sana. akan menyesal di kemudian hari sebab nekad sangat. haishh 2 hours to go before result program under mara keluar. as mengharap yang itu je sekarang ni. harap sangatt2 :'|



♥ Don't forget to smile ♥

5 budak cute:

Nur Amitum said...
This comment has been removed by the author.
Nur Amitum said...

fuyoo as. jauhnyeeee.
hihi, tape as. jauh jauh la seronok ,hehe, hmm matrik dapat tak?

Nurrul said...

Tahniah !! Seonok ape dekat cendering.. dekat sgt dengan bandar... kampung saya area situh.. :)

meyyda said...

kak mitum, matriks dpt kt melaka. tp nak tolak kott. hee

meyyda said...

nurrul, terima kasih :) insyaALlah merantau sana la nnty

Sesungguhnya mencuri itu satu dosa